20.9.2009

minä

Minä olen.. hyvin hiljainen. Puhun harvoin, koska usein ujostuttaa, niimpä on helpompi kuunnella muiden puhumista. Seuraan tarkasti, vaikka joskus näytänkin poissaolevalta. Tarkkailijan osa on oikeastaan mukava. Minut on virkattu villalangasta. Asun muuan purkissa, johon on liimattu timantteja, mutta pidän myös eräästä punaisesta peltipurkista. (Jonka sisällä on tällä hetkellä korppujauhoja.)


Minut luotiin kippurasormiseksi (sekä varpaiseksi.) Kirjoittaminen on hieman hankalaa sormieni takia ja pyydänkin anteeksi mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Olen... harvakseltaan tunnettu ja usein unohdettu Muumilaakson tarinoiden sivuhenkilö. Minut on kuitenkin keksitty! (Kuvassa tuo kattilapäinen!)
Usein minulta tullaan kysymään kuka olen, ja vaikka tiedän tarkasti vastauksen ja vaikka sisälläni kuplii tuhansia tarinoita, en uskalla sanoa sitä ääneen. Niimpä hakaneulalla minuun on kiinnitetty kankainen lappu jossa lukee: "Moi, oon Hosuli."


Tove piirsi minut muutamiin seikkailuihin, jotka liittyvät Muumipapan villiin nuoruuteen. Ohessa kuva, jossa olin mukana reissussa Fredriksonin ja monien muiden kanssa. Mukana oli muuan tahmatassu, Nuusku, Mymmelin tytär, Fredrikson ja Muumipappa. Jos olen unohtanut jonkun, en ole tehnyt sitä tarkoituksella.



Jalkani ovat eripituiset (ja eri väriset) , muttei se oikeastaan haittaa. Se tekee minusta erityisen! En kävele paljoa, ja istumiseen ne ovat varsin mainiot. Koska en kävele kovinkaan reippaasti, saan nauttia usein taskukyydistä.
Taskujen pohjalla on usein murusia ja muita unohtuneita esineitä. Keräilen niitä kokoelmaani, joka on.. milloin missäkin!

On turvallisempaa, että kokoelma on osittain kadoksissa, koska jos kaikki tärkeät tavarat olisivat samassa paikassa, harmittaisi, jos se sama paikka yhtäkkiä kadottaisi itsensä ja tavarani.

Huomenna lähden mukaan kouluun. Taidan pysytellä piilossa, mutta voin kurkistaa välillä, niin ettei minua huomata. Toivottavasti laukun pohjalle on unohtunut keksinmurusia, voin natustella vaikka niitä ja tarjota herkkuja tovereilleni, jos sellaisia sattuu tulemaan vastaan.

3 kommenttia:

Saat soperruksen!