23.9.2010

Pienen tauon jälkeen


Hei!

Olen mukana taas, vaikkakin pitkän hiljaiselon jälkeen.
Ylläoleva kuva on ystäväni Leijan näkemys minusta. Sain vuosi sitten kesällä postia vihreään peltilaatikkoon,ja siellä oli väritystä vailla oleva kuva. Väritin sen, ja lopputulos on tämä.

Kesän vietin missä milloinkin, olenhan kovin pieni ja mahdun mainiosti mukaan matkoille. (Huomasithan kaikki m-alkuiset sanat ja niiden peräkkäinasettelun, tunnen itseni eteväksi!)



Mökillä ollessani löysin vanhan poljettavan ompelukoneen puulaatikosta aarteita. Asettelin ne nurmikolle ja pyysin ystävällisesti nappeja ja nauhoja asettumaan edustavasti. Kuvan ottaminen oli erityisen vaikeaa, koska en osannuut päättää mihin järjestykseen haluaisin minkäkin pienesineen.



Syksy tuli ihan yllättäen, eikä se edes kysynyt ennen saako tulla verannoille, nurmikoille,kouluun ja kukkapenkkeihin. Ennen kun pidätte minua liian itsekkäänä puhuakseni tällaista: en ole maailman napa, mutta vuodenaikoijen vaihtuminen aiheuttaa minulle toisinaan päänvaivaa.






Aina ensin se pistää minut ihan päälaelleen, mutta kohta istun jo ihastelemassa ikkunassa muuttuvaa maisemaa ja värejä. Sadepäivinä menen tyynyn alle ja olen kuulematta mitään koko päivänä, tai sitten istun ja kuuntelen tarkasti missä rytmissä sade osuu kovaa pintaa vasten. Jos osaisin nuottikirjoitusta, olisi minulla paperilla kokonainen vihko erilaisia rytmejä.






Lupaan kertoa teille kesämuistoistani tarkemmin myöhemmin, saatte nähdä muutamia kuviakin, kunhan saan ne kaivettua arkistoista esille ja pohdiskeltua missä nenäni ei näyttäisi isolta. (Minulla ei oikeasti ole edes nenää, höhö!)

3 kommenttia:

  1. Kiva kuulla Hosulista!
    T.Lukija

    VastaaPoista
  2. Jee Hosuli ja soperrukset ovat palanneet! Odottelinkin tätä jo tovin ;)

    VastaaPoista
  3. Tattadaa! Täällä taas! Jossain vaiheessa meinasi ruveta melkein tympimään kun on nämä vaikeat sormet mutta nyt innostuin kirjoittamaan taas!!
    Ps. Olin hy-vin kiireinen kesällä, myös siksi.

    VastaaPoista

Saat soperruksen!