12.8.2013

Eräät rippijuhlat

Olipa kerran rippijuhlat Karkkilassa. Löysin itsestäni tädin, (joka kyllä tälle rippilapselle olenkin), kun päivittelin ajankulua ja nuoren ihmisen juhlimisen hienoutta. Kyllä ihminen juhlia tarvitsee, oli ne sitten mitkä juhlat hyvänsä. Olemassaoloa ja aikuiseksi kasvamista,protu tai rippi, juhlat, ihanaa!
Mitä rippilahjaksi nuorelle tytölle? Astioita ei vielä tarvita (eikä ne mahdu mihinkään ja maku ja mieli muuttuu), pötteröitä ja kaikkea muuta tavaraa on tarpeeksi. "Elkää antako sille ainakaan rahhaa, se ostaa niillä hirveesti vaatteita." Tättärää! Isovanhemmat lahjoittivat Hennalle MATKAN, jossa mitä parhaimpana matkaseurana toimin minä! Hän saa valita kohteen ja sitten lähdetään. Mun mielestä tää on aivan loistava idea, elämyksiä, varsinkin kun ulkomaanmatka tulee olemaan Hennan ensimmäinen. Sama homma toistuu, kun Siiri pääsee ripille.


Mun kuvissa näkyvä harmaa harsomekko yllätysyllätys kirpputorilta.
Perhesuhteista sen verran, että minulla on kaksikymmentä vuotta vanhempi sisko (ja veli joka ei ole kuvissa), ja siskolla nämä kaksi lasta, jotka voisivat käytännössä olla vaikka omia siskojani.


Rippikuvien ottaminen jäi ihan illan viimehetkiin, oli vääränlainen valo ja liiterin kahvat taustalla ja muuta hupsua. Olis tietysti tämän(kin) voinut organisoida paremmin. Mutta reissuun jossain vaiheessa tytön kanssa, ihan huippua! Saa nähdä minne päädytään!

Onko sinulla kokemuksia tämän kesän rippijuhlista?

-Ruut


5 kommenttia:

  1. Hyvinhän nuo kuvat onnistu. :) En oo ollu tänä kesänä missään juhlissa mutta syksyllä korjataan asia kun sisko menee naimisiin. Tosin nekään ei ole rippijuhlat mutta juhlat kuitenkin!

    VastaaPoista
  2. Elämä on hyvä syy juhlia, eikö vaan? Minne menette ja millon, onko vielä tiedossa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Hennalla on tällä hetkellä vielä kipsi jalassa urheilutapaturman takia aika pitkään, joten ei ainakana hetkeen lähdetä. Kesällä olis lämpimämpää, mutta mun puolesta vaikka talvellakin reissuun. :) Minähän en kohdetta päätä, joten se on vielä arvoitus! Pienempi sisarus odottaa jo omia juhliaan ja omaa matkaansa, kun sain puhelun viime viikolla "Kuule, mä oon aatellu että sitten kun me mennään niin mennään johonki missä on paljo askartelukauppoja jooko!" Hehee.

      Poista
  3. Onpa kiva rippilahja tuo matka! Ihania kuvia juhlista! Minusta tuntuu, että se voi olla myös rikkaus, että on noin eri-ikäisiä sisaruksia. Vaikka kaukana asuminen on tietysti kurjaa.

    Minulla oli serkun lapsen rippijuhlat tänä kesänä, kivat juhlat nekin. Vanhin serkkuni on viisikymppinen, isäni nuorin serkku taas ehkä yläkoulussa. Meilläkin vähän sukupolvet sekoittuvat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! No eikö! Ideaa saa kierrättää! Kun maailmalla reissutessa saa usein nimenomaan niitä kokemuksia joita ei voi millään tavaralla mitata. :)

      Sukupolvien sekottuminen on tosi jees. Rikkaus se on, kyllä mä sanoisin että vanhat vanhemmat on osasyy siihen miksi itse olen kiinnostunut perinteistä, ehkä se tulee sen vanhan arvostamisen kautta.

      Poista

Saat soperruksen!